Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2011 10:15 - Един човек много обичаше чистотата. Но му втръсна от мечти...
Автор: zapalenchitatel Категория: Изкуство   
Прочетен: 3230 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 15.01.2013 11:14


image
Един човек много обичаше чистотата. Но му втръсна от мечти. Със своя теория се научи да лети. Не ми каза името си, само ми отхрехна една от тайните си на летеж. За да се задържи полета, трябва да се шепне - господи помилуй, господи помилуй...
Усвоил Божия дар, този човек летеше по изгрев слънце. Избираше си някой жилищен блок и етаж по етаж чистеше прозорците с парцал и автомобилна чистачка.
Бих казал, че той улесняваше домакинствата.
От няколко изгрева насам не съм го виждал. Разбрах от съседите ми, че са го застреляли, защото не било нормално да се лети.
("За чистача")

Това е едно от разказчетата (притчите, басните?) на Рафаел Смирнов от първата му книжка "Гара Враждебна" (1997 година, Литературен вестник). Някои от текстовете напомнят за прозата на Борис Виан и Даниил Хармс заради абсурдите в тях; имат нещо общо обаче и с приказките на Андерсен, защото и при двамата предметите оживяват, имат воля и душа. Добротата, човечността и чувство за хумор пък напомнят за прозата на Ерик Еманюел-Шмит...   

Ето началото на още един разказ:

Два чехъла рядко мислеха един за друг. Те не знаеха, че си приличат. Бяха мои и понякога се мразеха. Но не много... (от "Чехлите")

(Авторът на постинга е администратор на сайта за стари книги knijarnica.com)




Гласувай:
2



1. анонимен - obicham Vian :) a puk za postoian...
21.03.2011 19:21
obicham Vian :) a puk za postoiannata molitva "Gospodi pomilui me" ima li nujda vuobshte da spomenavam? blagodaria za predlojenieto, ako ia nameria shte ia procheta s interes. I znam che niamam mnogo vreme za pisane, no shte sledia s interes bloga ti Viktore
Djonka
цитирай
2. zapalenchitatel - Хей, благодаря ти! И да знаеш, че ...
23.03.2011 12:00
Хей, благодаря ти! И да знаеш, че имам няколко бройки от книгата на Рафаел Смирнов. Абе готини разказчета са, много им се зарадвах:-)
цитирай
3. анонимен - И аз -rafael_smirnoff@yahoo. com, ...
02.04.2012 19:49
И аз -rafael_smirnoff@yahoo.com , бях тук ! Благодаря ВИ , приятели ,че се не сте забравили книгата ми ! Бъдете здрави !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zapalenchitatel
Категория: Други
Прочетен: 237998
Постинги: 55
Коментари: 48
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930