Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.09.2009 15:25 - "Както си пътуваше отзад в един раздрънкан стар камион...
Автор: zapalenchitatel Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3837 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 24.02.2011 19:24


...по криволичещия път към гробището "Сейнт Агнес", Франсис Фелан изведнъж проумя, че подобно на живите, дори повече от тях, мъртвите са разпределени по квартали... Камионът се озова сред гора от огромни еднотипни паметници и гробници. Всички те стояха на страж на високопоставените си покойници. Камионът прекоси парцела на средните привилегии и навлезе в селенията на истински достопочтената смърт... А ето там се появиха надгробните бабуни на простосмъртните, положени в редици под най-обикновени камъни и кръстове. Това беше парцелът на Фелановия род.
Майката на Франсис потръпна неспокойно в гроба си, когато камионът я приближи; баща му запали лула, засмя се на притеснението на жена си и погледна изпод пръстта да види дали се е променил синът му, откак се случи оная история с влака..."   Това е началото на "Диворасляк" - книгата, за която Уилям Кенеди получава наведнъж 3 авторитетни американски награди през 1984 г..
Това е и отговорът на загадката в постинга от 26,08.
Припомням я: "За коя книга се отнася следната информация: "Публикуван благодарение на застъпничеството на Сол Белоу (след като тринайсет пъти е бил отхвърлян от издатели), ... спечели трите най-авторитетни литературни награди на САЩ - "Пулицър" за 1984 г., Наградата на критиците и Наградата на фондацията Макартър."

В книгата е пресъздаден животът на няколко скитника малко след Голямата депресия.
Скитници вече има и в България (преди време това беше "привилегия" само на западните страни), затова романът ми беше изключително интересен.
Стилът и атмосферата напомнят (само напомнят!) за прозата на Стайнбек, но тук "играта" доста загрубява... image
  Хе-хе! Оказа се, че по книгата има и филм... И то не с кой да е, а с Джак Никълсън и Мерил Стрийп....
image 



Тагове:   както,   отзад,   скитник,


Гласувай:
0



1. анонимен - нова загадка няма ли да има, току виж пък позная, а ти заеш ли отговърът на моята?
10.10.2009 23:01
Хъм, супер интересно, но не чета толкова добре английски, колкото се изисква предполагам.
Добре е, че пусна отговорът. Информацията е наградата за неотговорилите.
Като казваш "скитници" и западна привилегия, ами, да, абсолютно. Помня, че брат ми като дете беше във Франция и се върна изумен от това, че има хора, които живеят по улицата..Ах, този капитализъм, но пък и този диктаторски деспотизъм, къде е изхода? Има отговор тази загадка също, но знаете ли го..?

Има разлика от скитник и скитник или не?

Ако си номад..Но това са философии идващи от човек живеещ на топло, пиещ уиски, чай, и скучаещ даже!

Иначе, последната случка с тези отхвърлени "номади" по принуда, лятото срещнах сутринта, след някаква безумна нощ, клошар. Видях го как си копува водка и се разплаках. Малко по-късно той ни намери, мен и едно момче, колега, с когото бях излязла предната вечер да се забвляваме уж /макар, че не беше особено забавно/, на пейката в парка. Дойде и ми каза, че видял, че съм се разплакала заради него, за което искал да ми благодари. Почнахме да си говорим, оказа се че знае целия Бодлер на изуст и пее Ли Пери, беще супер духовен и интелигентен, около 50-60 годишен. Човекът, с който бях излязла, побесня, каза , че съм боклук и се скара внезапно с мен за политика, защото това , което съм говорела било "комунизъм". Разбира се от тогава не говоря с този колега, когото всъшност, до този момент не познавах, доста по-опасен ми се видя от "скитника". Луда работа. Нада ли ще го прочете и ще се разпознае в блога ти, жалко и все едно.

Ще ми се да прочета тази книга, но когато я преведат, ако я преведат, или когато и ако науча добре английски.
Извинявай за дългите постове, но страдам от логорея плюс графомания като че ли, а за това идеален отдушник са чатовете, форумите, а и блоговете явно. Макар, че това е един от малкото в които съм влизала, пиша и влизам втори път.
цитирай
2. анонимен - има ли значение
10.10.2009 23:06
За да е по-конкретно, каза ми, колегата, заради разговора с клошаря, това дословно, че като "комунист" можело и цял живот да съм му враг, но дори да съм го убиела нищо нямало да променя и съм щяла да си остана боклук. - е, не е ли увреден, макар, че се извини после, де..пак станах спамаджия, ей..а може би вината е в уискито, което пих преди малко..
цитирай
3. zapalenchitatel - Шантав колега имаш...
27.10.2009 16:56
Колегата ти е бил до болка откровен... Само не рабирам защо те е нарочил за комунист? Състраданието не е комунистическа добродетел.
цитирай
4. zapalenchitatel - Книгата на Улям Кенеди я има на български...
27.10.2009 16:59
Да, наистина:-)
Ето я:
http://www.knijarnica.com/productdetails.aspx?id=3187

Мога да ти я дам да я прочетеш някой път...
цитирай
5. zapalenchitatel - За клошарите...
27.10.2009 17:26
Лесно е и да забогатееш (ако решиш), но още по-лесно е да обеднееш. Освен това "класите" вече не са толкова хомогенни, колкото са били преди векове... Сред заможните и богатите има изключтелно глупави, прости и необразовани хора, съответно - умни, възпитани, чувствителни и ерудрани сред бедните.
Леле, какви баналности пиша...
цитирай
6. krivoshapkova - ДИВОРАСЛЯК
13.05.2010 19:21
е една от любимите ми....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zapalenchitatel
Категория: Други
Прочетен: 236957
Постинги: 55
Коментари: 48
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031